Te lang verhaal, Wel lezen hoor!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jolande Gall - WaarBenJij.nu Te lang verhaal, Wel lezen hoor!!! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jolande Gall - WaarBenJij.nu

Te lang verhaal, Wel lezen hoor!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolande

14 November 2006 | Argentinië, Buenos Aires

hai hai allemaal,weer een bericht. heb erg veel meegmaakt de afgelopen tijd er is hier zoo veel te doen, dus de computer schiet er beetje bij in als ie het al doet.het verhaal zal dus wel erg lang worden. Hoogtepunt tot nu toe is toch wel dat suze is langsgeweest vorig weekend. Zij heeft daar zelf ook al veel over verteld om haar site, was weer heel avontuur. Super veel gezien en gedaan, vooral veel geshopt en gegeten hahah, wat dat betreft veranderd er niet veel als je aan de andere kant van de wereld zit.

Meest grappige van suzies bezoek was toch wel onze ¨Mislukte¨ stapavond op maandag avond. Eerst thuis gezellig wat gedronken daarna met Suze en Hidde ( NL jongen waar ik veel mee omga, zoals suze al zei type foute propper van de costa) >Wij de taxi nemen blijken alle clubs dicht te zijn. 30 pesos armer stappen we ergens uit om maar verder te wandelen ondertussen hebben we al vrienden gemaakt met DONJuan en iemand met een gladde, rode sportwagen en die zal ons wel even helpen. Nadat we heel BA bij nacht hebben gezien, had hij nog wel vip kaarten voor een priveparty. Bleek het een highschool feest zijn. Ik kreeg spontaan DEJAVU naar het ISendoorn haha( schrijf ik dat goed?)Dus even lekker housen tussen de 15 jarigen. Daarna maar weer terug naar huis, in mijn liftje gingen we beetje met de knoppen spelen, brak er iets af, OOps, toen zaten we dus vast om 6 uur sóchtends voor anderhalf uur. Suze dacht dat ze dood ging, haha erg grappig, terwijl Hidde en ik alleen maar moesten lachen!! Uiteindelijk zijn we dan toch gered.

Maar ik ben zeker niet allleen uit aan het gaan hoor, Ik ga braaf elke dag naar school, heb alleen nog niet zo veel geleerd. Vorige week had ik wel drie leraren in één week, mijn school vond het blijkbaar nodig om ons klasje een nieuwe leraar te geven, het leek wel alsof hij daar was om zijn eigen engels te verbeteren! stom! We leerde vb Rosado, iedereen wist wel dat dat Pink is, maar meneer vond het nodig om alles in het hele klaslokaal aan te wijzen wat die kleur heeft en dat ook iedereen persoonlijk vragen ¨DO YOU UNderstand??¨. Kortom zo schiet het niet echt op natuurlijk.

Ik heb ook al de echte Nederlander uitgehangen, namelijk een biketour door BA. Super leuk op oranje Fietsjes, door dat stad crossen. Hier zijn ze geen fietsers gewend dus rechts aanhouden is er niet bij en je hand uitsteken ook niet. Zo gingen we met zijn 8en tussen de bussen en autos door op supergrote kruispunten, >Ik heb het doodslicht al gezien, hahah niet bij nadenken.

Er is hier trouwens we veel armoede, kinderen op straat bedelen constant en ´savonds raken de straten vol met mensen die door het afval heel graaien op zoek naar papiertjes en flessen om in te kunnen wisselen voor geld. Ook hebben zie hier Slums, Hidde en ik kwamen die tegen nadat we een paar balletjes hadden geslagen op het golfveld tussen de rich en famous. We wilden terug lopen en de snelste weg bleek langs de snelweg te zijn. Na paar uurtjes wandelen kwamen we een stukje sloppenwijk onder ons tegen, echt heel indrukwekken, maar we konden niet verder of we moesten onder de snelweg door, maar we dachten dat dat toch niet zo slim zou zijn, want er kon natuurlijk wel nog meer SLums zijn. Dus wij weer terug kwam de politie naar ons toe dat we toch echt niet langs de snelweg mochten lopen, best logisch opzich. Maar met een lief gezicht hebben ze een taxi voor ons geregeld. Later heb ik van Suze haar gastmoeder in BA gehoord dat de politie zelfs niet in die wijk durft tekomen!! Te gevaarlijk! Maargoed dat ons goede verstand ons geholpen heeft!

Ik blijf trouwens langer in BA, het bevalt me hier wel. Ik wil ook zeker beter spaans leren, ik denk dat ik na mijn eerste maand een priveleraar neem voor 2 uurtjes, volgens mij leer je dan een stuk meer. Ik ga ook naar de sportschool hier, op gewicht blijven is namelijk erg moeilijk, aangzien we elke avond buiten de deur eten.

Nou dat was het wel weer zo´n beetje, ik wil echt iedereen super bedanken voor de reacties op mijn vorige bericht, super leuk!!Hoe is het verder in het koude Nederland, Hoe is het met je teckeltje Mam? en alle verjaardagen van Rieks en korbal maatjes!! super gefeliciteerd, eet maar lekker veel taart! Zijn al mijn vriendinnen en Lidje nog in Nederland? En collegatjes hoe bevalt de EigenWeize? Nou houd me op de hoogte.

Dikke kus en heel veel groetjes van Jolande

ps. De foto´s komen binnen paar dagen moet ff wat op cd branden.

  • 14 November 2006 - 10:06

    Benthe:

    Hi JO!! zit toevallig op computer dus kreeg mailtje van jouw verhaaltje via hotmail binnen, meteen lezen, leuk!! O, heb het trouwens heeeelemaal gelezen hoor! errug leuke dingen allemaal gedaan, klinkt echt zeer goed!! erg leuk van suze, en die gozers en het shoppen en het eten... naja gewoon heeeel tof! ok, moet nu rennen naar mn werk (appie, jahaaa)... doeeeeegdoeeeg Benthe

  • 14 November 2006 - 10:12

    Eline:

    Heeey jo! Wat een belevenissen toch allemaal! Erg leuk om allemaal te lezen! Hier gebeurt echt niks als je t vergelijkt met jouw verhaal ;)!
    Ik kijk uit naar het volgende bericht :)!
    liefs

  • 14 November 2006 - 11:00

    Felix:

    Hee Jolande, buenos dias, mooie verhalen. In de korfbalwereld zijn geen bijzondere veranderingen hoor. Heel veel plezier nog.

    Groetjes Felix

  • 14 November 2006 - 11:17

    Lidwien:

    Hola jo!
    klinkt goed daar!! maaruh ik had begrepen dat die hidde niet zomaar een vriend was??! ik heb de foto's bij suze gezien.. en uhmm tjaa.. nouja je hebt het in ieder geval heel gezellig!! ik mis je wle beetje hier hoor.. maar ben over kleine 3 weken ook weg, wel nog veel te veel om te regeln dus.. Maar jo heel veel plezier en zoenen van je zus!!

  • 14 November 2006 - 12:10

    Naatjuhn:

    Ola chicka!
    wauw, leuk om te lezen joh! volgens mij heb je het wel naar je zin! hier is het wat minder spannend, idd wel veel verjaardagen! die van marleen zit er al op, vrijdag is de verjaardag van koen en annet, en 1 dec vieren fritz en ik dat we eindelijk 21 zijn ;) owjaah er is ook al weer gekorfbald, maar helaas hebben we in de laatste minuut verloren met 18-8! :( whahaha...
    nou vermaak je verder, ik hoor het wel weer!
    xxx natas

  • 14 November 2006 - 14:00

    Annet:

    Heeeey meisie!
    Haha klinkt allemaal geweldig... Je maakt veel mee zo te horen.. Hoop dat de spaanse taal wat sneller voor je gaat, haha.. Veel plezier nog! Dikke kus uit het kille nederland!

  • 14 November 2006 - 16:27

    Marieke:

    Heej jootje!!! super tof om weer wat van je te horen!! viel nog best mee hoor hoe lang je verhaal is. Vet leuk om te hoten dat je het zo leuk hebt en hoe doe je dat dan als je langer blijft BA gaat dat wel leuke met je vrijwilligerswerk?? zag jullie alle helemaal in de lift zitten vet spannend!! helaas mis je nu het tofste feestje van de maand! Nou hoop snel weer wat van je te horen!!!! dikke kus Marieke

  • 14 November 2006 - 16:50

    Joppie:

    Heeeey Jojo

    hahaha wat super vet allemaal wat je mee maakt!! wordt er jaloers van..!(A):P
    Leuk dat je ons van jou avonturen op de hoogte houdt.
    have fun de komende tijd!

    Kusje,

    Job

  • 14 November 2006 - 17:02

    Winfried:

    Hallo Jo,
    Leuk weer wat van je te lezen! Fijn dat het goed daar gaat met je, maar blijf inderdaad maar voorzichtig.
    Veel liefs van je Vadertje.

  • 14 November 2006 - 18:46

    Indra:

    Hey Jootje!
    Zag op mijn werk dat je weer een verhaal had geschreven, heb het erg druk nog steeds dus kon het nu pas lezen terwijl ik zo benieuwd was;) Leuk dat je het even allemaal uitgebreid hebt verteld! Super leuk om te horen, het klinkt echt geweldig leuk! Ik heb de foto's al een beetje bij Suze bekeken (ik mis nog een foto van het paniekhoofd van Suus in de lift?):P Ik moest wel een beetje lachen om die Hidde trouwens, ben je nu alweer aan het scharrelen?;) Hopelijk schiet het wat meer op met die lessen en geniet maar lekker verder in BA! Kijk uit naar je volgende berichtje!

    Dikke kus van mij

  • 14 November 2006 - 19:40

    Karin Cramwinckel:

    Hai Jolande,

    Leuk verhaal van je!
    Hier heb ik wat aanbevolen restaurants voor je:
    el establo: paraguay 489
    la brigada: estados unidos 465, of pena 2475 of bolivar 1008
    leuke bar is de Million bar
    Niet uit eigen ervaring, maar misschien leuk om te proberen aangezien je vaak uit eten gaat.
    Veel plezier daar!
    Karin

  • 15 November 2006 - 02:01

    Michiel Klaassen:

    hej, klinkt supertof allemaal, leuk dat je suze nog even gesproken hebt. ben wel stinkjaloers dat jullie nog wel gewoon uit kunnen gaan... zit ik hier aan me cola op vrijdag avond :P gelukkig zijn er hier genoeg feestjes bij mensen thuis..
    hele fijne tijd daar!!
    michiel

  • 18 November 2006 - 17:33

    Sibbelien:

    hoi jo, valt wel mee met de lengte van je bericht! wat gek dat die talencursus toch niet zo denderend is, want je had huist de beste uitgezocht! nou verder nog veel plezier toegewenst, maar dat lukt wel zo te horen!
    Veel liefs van je mammie

  • 18 November 2006 - 19:40

    Erik Wolf:

    daag Jolande

    hier is het heel gezellig en zo te lezen heb jij het daar ook heel erg naar je zin. nou nog heel veel lol daar en dan zie ik je wel weer.

  • 19 November 2006 - 18:52

    Sarah:

    Heej jootje! Leuk je verhaal weer te lezen ;) En natuurlijk om je aan de tel te hebben gehad.. Tot vertels!! Kusjes sarah

  • 19 November 2006 - 21:03

    Lieke:

    Hé Jolande!
    Super leuk verhaal weer, je maakt wel wat mee hoor! ;) Jammer dat de lessen tegenvallen, maar het is toch een life changing experience opzich haha (even een AIESEC-term tussendoor :P) Ik ben zelf net terug uit Portugal, niet zo spectaculair natuurlijk maar ook erg leuk! Tot de volgende update, have fun! x

  • 22 November 2006 - 19:57

    Lara:

    Hey jootje! beetje late reactie, had je verhaal al gelezen maar geen tijd voor reactie. Echt gaaf joh wat je daar allemaal beleeft, vind het echt erg leuk om te lezen! Ben benieuwd naar je volgende bericht en je plannen met spaans, vrijwilligerswerk etc.etc.! Veel plezier en succes met spaans :)
    Dikke kus

  • 25 November 2006 - 02:20

    Suze:

    JOOOOO!! ik mis je! maar heb het geweldig op mn zuidreis nu... je kan super leuke verhaaltjes schrijven! je gaat wel komen naar esperanza hoor!
    dikke kus!

  • 27 November 2006 - 11:05

    Eva:

    Heee Jo! Klinkt allemaal geweldig! Haha jullie ook weer vast in de lift, zie het al helemaal voor me! ;) Paniiieeek! Al veel propper donny's als vrienden hoor ik? Gezelligheid! Lukt het Spaans al wat beter? Nou hoor het wel allemaal! Kusjes

  • 30 November 2006 - 15:50

    Erwin L:

    Hey Jolan,
    Wat een beleving allemaal.
    Super gaaf zeg.
    Ik hoop dat je het naar de zin blijft houden.

    gr,
    Erwin L

  • 04 December 2006 - 08:30

    Marleen:

    hej jojo!

    echt tof om allemaal te zien en te lezen!je hebt het dus erg naar je zin!hier gebeurt in verhouding echt super weinig!haha!als ik mijn studie niet deed pakte ik mn spullen en ging ik je opzoeken!echt supers ziet het er daar uit!heeeeel veel plezier nog!
    xx marleen

  • 06 December 2006 - 17:12

    Kier:

    Haaa Jo!

    Wat super om allemaal te lezen zeg! Is weer eens wat anders dan biertjes tappen he :) Nog super veel plezier daar, geniet ervan want voor je het weet ben je weer gewoon biertjes aan het tappen! We missen je wel :) Liefs X Kier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 April 2007

jaja, mijn avontuurtjes in colombia!

13 April 2007

..

28 Februari 2007

Koetjes en kalfjes op de amazone

20 Januari 2007

zit nu in Peru!!

30 December 2006

Eerste herinnering aan Bolivia? KUT!
Jolande

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 23138

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2006 - 27 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: