Doei Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jolande Gall - WaarBenJij.nu Doei Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jolande Gall - WaarBenJij.nu

Doei Buenos Aires

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolande

10 December 2006 | Argentinië, Buenos Aires

hee lieve iedereen. Weer een hele tijd geleden. vandaag ik mijn laatste dagje in Buenos Aires. Na anderhalve maand vond ik het toch wel tijd om weer eens ergens anders heen te gaan. het is wel heel raar want ik heb hier echt hele goede vrienden gemaakt.
De laatse maand doe ik veel met twee frans sprekende zwitserse, ze zijn beetje oud maar wel erg grappig. Daarnaast is er een Nl meisje sinds twee weken bijgekomen, sara. Super leuk.

Gister ben ik naar Tigre geweest dat is de Delta hier. Allemaal riviertjes en veel mensen hebben dar vakantie huisjes, ziet er super mooi uit. je kunt er alleen maar met de boot doorheen. wij kwamen daar aan en namen dus een soort bus boot. Wij lekker daar door de delta scheuren. Echt lekker om een keertje uit die stinkende stad te gaan. Maar wij dus in die boot en omdat het water heel erg laag stond bleef onze boot bij een strandje steken. Alle passagiers naar voren of toch weer naar achter. De chaffeeur, was aan het zweten wat echt heel grapppig was. Maar uiteindelijk gingen alle mannen om het strandje onze boot maar duwen. Stonden daar 20 man onze boot uit de blub te duwen, hahah. Maar lukt nogniet toen hebben twee andere boten ons los gesleept. Daarna zijn we bij een anders strandje aan wal gegeaan, lekker gezont en parilla gegeten. De argentijen zijn er dol op.parilla is soort barbeque en echt alle delen van de koe gaan er op, ook de ANUS. iekkes! Dat had ik pas achteraf door, beetje jammer hehe.

Ik heb met school laatst Casa Vela bezocht, dat is een huis met kinderen die allemaal iets met AIDS hebben. of ouders die gestorven zijn, of ze hebben zelf Aids. In dat huis krijgen die kinderen allemaal workshops zoals muziek en computeren. Eerst waren ze beeetje schuw en verlegen maar na een paar dansjes, wilden ze met ons dansen en lachen etcc. die kinderen waren nog amper tien jaar en dansen al zo sexy met hun heupen op nummers van shakira, ik stond echt met de bek vol tanden. Zo anders.

Vorige week heb ik met de zwitserse gefeest in de GAYparade. In NL nog nooit geweest, ,maar gekkenhuis joh. Iedereen springen zuipen en zoenen. Ik moet toch altijd wel erg lachen om die extreme mensen, naja ik was eigenlijk beetje geshokt. Ben ik toch niet echt gewend. Waren ook allemaal travestieten die naakt rond liepen. Hahah ik had nog nooit een een naakte manvrouw gezien. Is toch wel beetje absurd borsten met een piemel! Om deze middag beetje goed af te sluiten in dezelfde sfeer, zijn we savond naar de club onder ons huis geweest waar het chicos nicht was. Dus alle maal mannen helemaal uit hun dak. Omdat wij boven de club wonen mocht ik als meisje wel binnen komen!! daarna was het karaoke, na een paar tequillas heb ik daar ook maar aan meegedaan.

Ik ben van de week ook nog naar de rand van de stad geweest, met een organisatie LIFE. Deze organisatie organiseert allemaal activiteiten voor kinderen in de arme delen van de stad. Ik had deze organisatie aangesproken ergens op straat of ze nog vrijwillers zochten. Natuurlij! dus ik heb geholpen bij een verjaardags feestje voor alle kinderen die dan in de maand december jarig zijn. Die kinderen zijn zo blij, krijgen ze taart en kadotje. Moet je nagaan zon kindje zei tegen mij> ohh dit kost wel 2 pesos, whohww. In nl is dat omgerekend 50 eurocent. was wel heel leuk om dus wat te doen voor die kinderen.

maar morgen ochtend ga ik dus weg uit BsAs. wel erg jammer en beetje eng ook omdat ik nog niet weet hoe de komende periode eruit gaat zien. Ik ga eerst even weekje naar suze in Esperanza en daarna wil ik naar Salta, dat is het noorden van argentinie. schijnt daar super mooi te zijn. maar is beetje afwachten of daar ook leuke mensen zijn om de kerst mee te vieren.

Het is trouwens wel beetje zielig voor mijn papie en mamie want Lidwien zit in afrika en matthijs in Rusland en ik dus hier. Zijn ze helemaal alleen zonder de KIds. Maar dat komt wel goed. IEdereen weer super bedankt voor toffe reacties. Mijn familie heel veel sterkte toe gewenst, omdat het toch wel erg moeilijke periode voor sommige is.
Mijn vriendinnetjes heel veel succes met alle reizen die jullie bijna gaan maken echt heel tof. En ik mis alle ander ook !!!

Dikkke kus Jo

  • 10 December 2006 - 23:17

    Suze:

    Hej jotje..

    Klinkt super tof allemaal! wat goed dat je ook allemaal dingen doet als naar dat aids-huis en vrijwilligerswerk! als je hier komt volgende week kan je helemaal relaxen van het drukke stadsleven.. er is hier namelijk niet zo heel veel te doen haha;) naja, tot morgen dan!

  • 10 December 2006 - 23:18

    Michiel:

    "chicos nicht"..? leuke woordspeling :P
    ben in san francisco naar LoveFest geweest, een danceparade door de straten.. ook allemaal mannen die niets aanhadden behalve zon lere ring om hun.. najah.
    klinkt alsof je daar een superleuke tijd hebt! geniet ervan! Michiel

  • 11 December 2006 - 07:37

    Eva H:

    Heerlijk om die leuke verhalen van je te lezen. Goed bezig!! Geniet ervan!

    Kus

  • 11 December 2006 - 08:20

    Lieke:

    Jo! Superleuk verhaal weer haha! Zie je al helemaal staan op die gayparade (thanks voor de foto ;)) Have fun in Esperanza en tot de volgende update! x

  • 11 December 2006 - 10:26

    Eline:

    Leuk weer zo'n verhaal :D! De foto's vind ik ook super leuk kan ik me in ieder geval een beetje voorstellen wat je daar ziet ;)!
    Veel plezier met Suus!
    Liefs

  • 11 December 2006 - 11:16

    Lidwien:

    haa jo superleuk stukje, en tja paps en mams zullen ons denk ik wel missen... het noorden zonde beknden is iid dan wel weer evne spannend, maar er zullen altijd meer wetsrelingen zijnd

  • 11 December 2006 - 11:17

    Lid:

    kut ging iets mis, maar iig meer wetsrelingen zijn dan hier in benin, moet je maar denken. heeeel veel plezier en zoenen van je zus

  • 11 December 2006 - 11:23

    Lara:

    Hee jo,
    Wat super gaaf zeg allemaal.. echt leuk dat je zo'n gezellige tijd hebt gehad in BA! Nu spannend naar het onbekende maar wordt vast ook een hele gave belevenis. Eerst nog gezellig naar suus :) echt tof hoor allemaal. Echt een hele andere wereld daar als ik het zo lees! Ik kijk uit naar je volgende gebeurtenissen,
    Dikke kus

  • 11 December 2006 - 11:44

    Sibbelien:

    Hoi Jolande, leuke foto's! Wel veilig gezelschap zo'n Gayparade! Leuk dat je gisteren belde. Veel plezier bij Suze.Liefs van je mamma

  • 11 December 2006 - 11:50

    Mareloes:

    heey joo!! wat heb je veel sproetjes aahh. en die franse zwitsters zijn echt wel knap! haha ik zou je graag een keertje bellen maar we zien wel of dat een keer kan. xxx

  • 11 December 2006 - 12:36

    Eva:

    hee joo! klinkt echt allemaal super! lekker feesten op de gayparade haha! :P tof om ook wat foto's van je te zien! veel plezier bij suus en in Salta, ben benieuwd hoe je het daar gaat hebben! heb ook al helemaal zin in het reizen als ik dit zo lees! :) kuss

  • 11 December 2006 - 18:09

    Joppie:

    heey Jojo,
    hahaha, ik heb krom gelegen van de foto's die je gemaakt hebt. echt SUPER VET om te zien. En de stad zelf ziet er ook niet verkeerd uit, (had me iets totaal anders voorgesteld)!! Leuk om te zien dat je t zo naar je zin hebt daar en veel verschillende dingen doet!
    tot snel, geniet en take care..

    Kus,
    Job

  • 11 December 2006 - 21:45

    Marieke:

    Heej Joo! Oh ik dacht dat je langer bleef! maar toch niet. Snap idd wel dat je het wel jammer vind om daar weg te gaan na al die leuke dingen de je in BA hebt gedaan klikt zo tof!! ik was trouwens je nummer kwijt geraakt dus daarom heb ik niet meer gebelt. wou net vragen wat het ook al weer was maar dat heeft dus niet zo veel zin meer! En dat met die kinderen lijkt me zoooooo leuk om te doen!!! Nou jootje hoop snel weer wat van je te horen!!!
    dikke kus Marieke

  • 12 December 2006 - 02:51

    Benthe:

    Hi Jootje, goed joh dat het allemaal zo tof is! Ik zit nu samen met Jorn in shanghai, echt supervaag maar wel heel erg leuk!! chinese mensen zijn echt grappig! heeeel veel plezier daar verder! dikke kus van benthe (en jorn roept die!!)

  • 12 December 2006 - 08:12

    Sarah:

    Heej lieve jo! Wat zie je er super goed uit zeg, lekker bruin ;) Kan je van ons niet zeggen haha.. Heel veel plezier bij suus, en met je reis verder.. Jou kennende komt het helemaal goed met de gezelligheid! Ik mis je wel hoor :) Hele dikke kus sarah

  • 12 December 2006 - 14:50

    Coen:

    Heeeee meid,

    Wat super om je verhaal te lezen en je foto's te zien, vermaakt je duidelijk. Blijf dat doen en succes met alles,

    Kusjes

  • 12 December 2006 - 16:24

    Ruud:

    Heey jolande!

    dacht moet ook ma is iets op je site zette:) neej is gein. heb net je verhalen gelezen, foto's bekeken... echt SUPER LACHE! veel feesten, belangrijk! hier is alles rustig, beetje werken, stappen en school pff... Maar super veel plezier nog! tot over een paar maandjes

    kus

  • 12 December 2006 - 20:09

    Indra:

    Hee Jootje!

    Haha wat heb ik gelachen om de foto´s. Het ziet er allemaal niet verkeerd uit zeg! Uitgaan, losgaan op die leuke gayparade;), gezellig eten etc, leuk stadje, de toffe wedstrijden waar je heen bent geweest, het vrijwilligerswerk! Echt super leuk! Wordt er helemaal jaloers van. Jammer dat je BA alweer gaat verlaten, kan me best voorstellen dat je in 1,5 maand wel vriendschappen opbouwt hoor! Heel veel plezier bij Suze en het ´onbekende´. Laat snel horen waar je bent beland;)

    Kusjes Indra

  • 12 December 2006 - 20:38

    Mark:

    heeee joo!!

    lache man!! aan de fotoows te zien heb je zeker weten dikke schik daarzo!! en wij moeten je hier maar missen in dit saaie leventje wat maar door gaat....
    nog heel veel plezier daar he!
    hou je haaks ;)

    kus fritzje

  • 13 December 2006 - 17:44

    Sara:

    He Jo,
    Nou ik verveel me dood zonder jou! Ben gister samen met de zwitserse naar het zwembad geweest maar en het was wel leuk maar het zou veel leuker zijn geweest als jij nog hier was. Vandaag komt Junior weer terug misschien brengt hij weer wat leven in de brouwerij.
    Ik hoop dat je het leuk hebt bij je vriendinnetje, zo niet dan kan je gerust terug komen hoor ;-)
    zit nu bij die japanse in de klas (how low can you go) maar goed nu kan ik me eindelijk slim voelen haha.
    Vergeet niet naar boca te kijken het?!

    kus,





  • 15 December 2006 - 18:41

    Annet En Pat:

    Heeey lieve meis!!

    Super om je verhaal te lezen, vooral omdat je het zo schrijft zoals je het echt zou vertellen.. Wij hebben echt gelachen!! Beetje mooi weer daar?? Gave foto's ook!! Have fun meis!! En hou ons op de hoogte hier in het kille landje! Dikke kussen van ons!

  • 18 December 2006 - 17:35

    Louise:

    Hey jolande,
    Heb even bijgelezen.. wat een leuke verhalen schrijf je allemaal! Echt super leuk.. Heel erg veel plezier bij suze.

    Louise

  • 21 December 2006 - 18:07

    Marleen:

    Hej meis!

    echt cool dus daar!ben benieuwd wat je nog allemaal gaat beleven!ik wens je vanuit t koude nederland fijne kerstdagen en alvast de beste wensen voor 2007!

    dikke kus!

  • 21 December 2006 - 20:53

    Winfried:

    Hallo lieve Jo,
    We zien uit naar nieuwe berichten van je vanuit je nieuwe verblijfplaats!
    Veel liefs van je Vadertje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 April 2007

jaja, mijn avontuurtjes in colombia!

13 April 2007

..

28 Februari 2007

Koetjes en kalfjes op de amazone

20 Januari 2007

zit nu in Peru!!

30 December 2006

Eerste herinnering aan Bolivia? KUT!
Jolande

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 23134

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2006 - 27 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: