zit nu in Peru!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jolande Gall - WaarBenJij.nu zit nu in Peru!! - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Jolande Gall - WaarBenJij.nu

zit nu in Peru!!

Door: Jolande

Blijf op de hoogte en volg Jolande

20 Januari 2007 | Peru, Cuzco

haaj allemaal.
ik ben nog steeds levend en zit nu alweer in een ander land: peru. Ik ben afgelopen dinsdag aangekomen in Cusco, het paradijs voor de backpacker. Er zijn hier echt superveel gringos dus veel barretjes en clubs, dus ik heb me wel alweer vermaakt, hehe.

Maar ik zal even vertellen wat ik allemaal gedaan heb de afgelopen weken. Voornameiljk in bolvia doorgebracht. Echt een super land trouwens, ookal was mijn eerste dag daar dus nogal kut. ZOOO goedkooop en alle mensen lopen in rokjes, hoedjes en kleurrijke doeken. echt super om te zien. precies zoals je altijd op de fotos ziet, heel anders dan ik peru trouwens waar de meeste mensen gewoon in westerse kleding rondlopen. ( NAJA Westers, ze proberen haha) De vrouwen gebruiken hun rokken om hun kont mee af te vegen, iekkss en ook als ze ongesteld zijn. Ergh hygienisch allemaal.

Super in Bolvia was mijn bezoek aan de salinas de Uyuni. met 5 Israeliers, hebben we een tour geboek met Jeep voor drie dagen en dan ga je door echt de mooiste landschapen heen, Heeel gaaf. Tourwens erg gezellig met 5 israeliers hahah, soms maar gezelilg tegen mezelf gebabbelt als ze in hebreews zaten te ouwehoeren. nee grapjes heb met erg goed vermaakt.

hoogte punt van de salinas tour is de Zoutvlakte. deze zoutvlakte is de grootse en hooogste van de helewereld, echt heel gaaf. Een van de nachten sliepen we in een hotel helemaal gemaakt van zout, super appart. Wel was het erg koud op de tour en ik heb maar 1 trui, dom dom dom maar zul je ook wel op de fotos zien haha. verder op de tour, vulkanos, flamingos, geizers, hot water springs. En meren in alle kleuren.

Daarna ben ik doorgereist naar la paz de hoofdstad van Bolivia, om dus al mijn dingen te regelen met paspport, aargifte migratie etccc. Alles goedgekomen, en ik heb nu een roze paspoort!! zorgt soms voor grappige reacties bij de grens. echt super leuk als je aan het reizen bent is dat je steeds dezelfde mensen tegen komt. Paar lui die ik in argentinie al tegenkwam , ook in la paz en nu ook in cuzco. mensen in La paz zijn of super aardig of echte bitches. Die vrouwtjes proberen van alles te verkpen maar als je het dan ff aan wil raken krijg je zo een mep. erg frusterend. En afdingen werkt bij mij echt niet, ze lachen me alleen maar uit. Beetje jammer dat ik niet seriues wordt genomen.

Erg berucht is de Deathroad in omgeving van La paz. het is de gevaarlijkste weg van de wereld. per jaar verdwijnen er ongeveer 26 voertuigen in de afgrond, maar nu kun je ook met de mountainbike deze route afleggen. Ik vond het echt wel eng af en toe. je gaat over een weggetje waar amper een auto oppast en je hebt een afgrond naast je van soms 400 meter diep. Ook hier heb ik fotos van ergg modderig en super koud.

daarna ben ik naar Lake titikaka geweest, super mooi meer. heb ik ook allemaal fotos van. Ik heb daar gereist met een canadese jongen uit mijn hostel. Heel aardig maar zooo grooott, echt iriitant, niet comfortabel om naast te zitten in een lange bustocht. Af en toe moest ik hem dus echt ff een stomp geven. En snukrne aaaaargg!! mannnen haha. ben ook naar drijvende4 eilanden geweest, zijn eilanden gemaakt zijn van reit en die drijven op het meer, alles van riet. Wel grappig contrast want die mensen hebben dus helemaal niets en dan wel opeens een tv in zon riete huisje.

ben vandaag ik cuzoc naar een lokaal feest geweest en heb naar Cavia gegeten, dit is een delicatesse hier. Wij dus bestellen, gaven ze ons alleen maar het hoofd, zooo smerig echt alle tanden enzo er nog in. Volgens mij gooien ze die beetsen levend in de frituur, ja smakelijk eten. maar was zo erg nog niet, maar hoop dat ik vanavond ook nog oke ben en niet lig te kosten boven toilet. Ik ben hier trouwens nog nooit ziek geweest, zul je zien dat ik morgen de heledag op toilet te poepn, haha.

Nou dat was het wel weer zon beetje, iedereen super leuk dat jullie nog reageren en als je wilt mailen , doe gerust!!

kus jo

  • 21 Januari 2007 - 10:55

    Indra:

    Haha oh Jo het klinkt echt zo leuk allemaal! Ik heb je net gemaild, dus dat meot je maar snel lezen:) xx

  • 21 Januari 2007 - 11:00

    Sibbelien:

    wat een geweldige foto,s! Je maakt toch wel heel mooie dingen mee. Ben ook benieuwd naar je belevenissen in het project. Liefs enknufs vanje mam.

  • 21 Januari 2007 - 11:43

    Natas:

    yooooo jootje!
    Volgens mij vermaak je je wel daar, of niet! Echt super leuk om te lezen, en die foto's zijn echt geweldig! tsjaah dan mis je hier geloof ik niet zo heel veel.. maaaar 3 feb gaan we maar weer ns met de ploeg naar billll dus dat moet je wel missen :P
    nou, kalm an, ik hoor wel weer van je!
    Ciao! xxx

  • 21 Januari 2007 - 11:50

    Eline:

    Hey Jo! Wat een super gave foto's! Nu heb ik in ieder geval een beetje een idee bij wat je ziet! Echt tof!!! Liefs Eline

  • 21 Januari 2007 - 13:11

    Ellen:

    Hey jo!!
    hier weer eens een berichtje van mij..!! ik ben echt jaloers op je als ik dit allemaal zow zie..!! Ik hard leren en jij heb het daar echt zow super! hihi.. echt super mooie fotows zitten erbij..!! Ik wens je nog heel veel fun daar...!!

    Dikke knuffel Ellen

  • 21 Januari 2007 - 13:13

    Marieke:

    Hee Jo jeetje ben je nu al weer in Peru! gaat echt allemaal zo snel! maar weer echt een super leuk veraal!Ik stuur je snel even een mailtje maar ga eerst skieen! dikke kus marieke

  • 21 Januari 2007 - 16:09

    Jos:

    Hey Jolande,
    Klinkt echt super allemaal, echt veel gezien en meegemaakt al. Ook hele mooie foto's. Geniet ervan.
    Liefs jos

  • 21 Januari 2007 - 16:34

    Lied:

    arggg joo! wat een ranzige foto!! we hoeven je kont toch niet te zien!! haha neee superleukk allemaal echt prachtig daar bij die zoutvlakte! trouwens wel kanp van je dat je die deathroad hebt overleefd aangezien je altijd beetje zwalken iets!! knap hoor!!
    niou liefs van je zus

  • 21 Januari 2007 - 18:36

    Vadertje Winfried:

    Ha Jo,
    Leuk dit allemaal van je te lezen en zien!
    Het gaat zo te zien erg goed met je.
    Veel plezier & liefs van
    Winfried

  • 21 Januari 2007 - 20:32

    Joppie:

    Heey Jojo,

    super leuk om je verhalen te horen! je maakt echt zulke vette dingen mee!
    blijf zo schrijven, erg leuk om te lezen!
    we missen je wel heel erg in t team (nog niks gewonnen :S)..en ook buiten de wedstrijden om natuurlijk. :P

    goede reis verder,

    Kusje,

    Job

  • 22 Januari 2007 - 02:23

    Suze:

    Jooo ieeehhhll kan me niet voorstellen dat je babbel hebt gegeten! moest bijna huilen toen ik het las! fijn dat het goed met je gaat en geweldig wat je allemaal ziet en meemaakt!
    tot snellie!
    xxx

  • 22 Januari 2007 - 14:20

    Mary Ann:

    Hola Jojo,

    Que tal te va? Hablas Espanol mejor ya? Seguro que si, no? Eindelijk even de tijd genomen om je ook een berichtje te sturen ipv alleen je verhalen te lezen. Vind het wel echt geweldig hoe je t allemaal doet en de fotos zijn erg mooi en veel belovend. Gaat bij mij ook wel weer kriebelen... Ik ben inmiddels beetje gesetteled in mn klooster in de Steeg, heel relaxed wonen eigenlijk. En sinds afgelopen vrijdag aangenomen voor de bediening bij een landgoed in de buurt. Ik ben blij dat het goed met je gaat en wens je nog een ontzettend fijne tijd toe. Geniet ervan!

    Besito,

    Marianne

  • 25 Januari 2007 - 05:28

    Michiel:

    wow.. zoutvlaktes, drijvende eilanden, meren in alle kleuren.. zit ik hier met mn wolkenkrabbers ;) tof om te horen dat alles goed is met je paspoort (mijne is ook gejat, aargh!) en nog een fijne tijd! xx michiel

  • 25 Januari 2007 - 14:18

    Annet:

    Heeey meisie!!
    Wauw ziet er allemaal geweldig uit.. Moet wel echt lachen om je verhalen.. Geweldig!! Trek ze nog lekker rond en geniet ervan! Ik mis je hier! Niet alleen met korfbal! ;)

    Liefs en kus mij

  • 26 Januari 2007 - 07:09

    Anne-Mieke:

    Wat een super fotos!! Geniet daar doe ik hetzelfde hier!! xx annemieke

  • 27 Januari 2007 - 07:39

    Angie:

    Heey Jolande,

    wat een kanjers van foto´s. Gelijk bij thuis komst in Nederland een tentoonstelling organiseren voor je!! Wauw. Wat een uitzichten..en een warmte onderling. Je geniet kan je zo zien. LEKKER hoor dat je het zoooo ok hebt, daar. Ik wil ook gaan reizen als ik klaar ben met de revalidatie. Ben erg benieuwd naar je verhalen en ook die van je zusje..
    Liefs van Angie
    en dikke zoen. take care!!

  • 27 Januari 2007 - 15:42

    Louise:

    heej jo,
    Echt super leuk al je verhalen!! Herken ze een beetje van mijn zus, hahha.
    Heel veel plezier daar en geniet ervan.. louise

  • 28 Januari 2007 - 06:13

    Benthe&Jorn:

    Jeeeeemig, wat ga jij snel!! Echt leuk zeg! Superleuk om te horen wat je allemaal meemaakt, en heeel mooie fotoss! tjeempie klinkt echt goed!! Gelukkig ook dat allemaal goed is gekomen met paspoort enzo! Nou, heeeel veeel plezier maar weer! dikke kus van ons

  • 28 Januari 2007 - 13:43

    Gerrit Wolf:

    Hoi Jolanda,

    Hartstikke fijn, dat je zo naar je zin hebt... Mooie foto's en wat een afwisseling daar hè. Nou, geniet er nog van en we volgen je reis wel via internet. groetjes van de brouwers

  • 28 Januari 2007 - 15:05

    Carine:

    Ha Jolande!!

    Leuk je verhalen te lezen. Ze klinken enthousiast en energiek.
    Als oude wijze(?) moeder zeg ik dan toch ook maar: pas goed op jezelf, dat is toch het kostbaarste bezit dat je bij je hebt. Tobias is nu ook vertrokken en Sibelien en Winfried waren vorige week op zijn afscheidsfeeste.
    Ik blijf op je site kijken zodat ik op de hoogte blijf van je wel en wee.
    Groeten!!
    Carine

  • 28 Januari 2007 - 18:50

    Sarah:

    Heej jootje!
    Super toffe belevenissen!!! Heel veel kusjes sarah

  • 01 Februari 2007 - 20:48

    Trudy:

    Hoi Jo,
    Prachtige foto's heb je op de site en wat een fantastische avonturen maak je mee. Hier in Zutphen gaat ook gewoon alles goed hoor. We missen jullie vriendinnenclub wel.
    Ciau chica, hasta luegos

  • 02 Februari 2007 - 20:15

    Eva:

    hmm cavia's...

  • 05 Februari 2007 - 10:57

    Lieke:

    Jo, hele coole foto's!!! Geniet ervan, en doe voorzichtig please! xx

  • 06 Februari 2007 - 09:52

    Lindy:

    Jo, vermaak je je nog in Peru? Wat ben je nou allemaal aan het doen? Mooie mannen gespot? ;-)
    Ciaooo
    Dikke kus

  • 24 Februari 2007 - 18:53

    Lindy:

    Jo, leef je nog? Nieuwe verhaaltjes pleazzzzzzze.....
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 April 2007

jaja, mijn avontuurtjes in colombia!

13 April 2007

..

28 Februari 2007

Koetjes en kalfjes op de amazone

20 Januari 2007

zit nu in Peru!!

30 December 2006

Eerste herinnering aan Bolivia? KUT!
Jolande

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 23117

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2006 - 27 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: