Eerste herinnering aan Bolivia? KUT! - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Jolande Gall - WaarBenJij.nu Eerste herinnering aan Bolivia? KUT! - Reisverslag uit Tupiza, Bolivia van Jolande Gall - WaarBenJij.nu

Eerste herinnering aan Bolivia? KUT!

Door: Jolande

Blijf op de hoogte en volg Jolande

30 December 2006 | Bolivia, Tupiza

Feliz Fiestas iedereen. Heeft eidereen de kesrt dagen goed overleefd, lekker veel gegeten en gedronken? Ik hoop het!:

Ik zit momenteel in Bolivia sinds twee dagen en dit bezoek is een beetje nogal rampzalig begonnen. Ik ben met twee israelische jongens met de bus van Salta het noorden naar de grens van argentinie bolivia gegaan. En in de rij voor de entree van bolivia en n a de argentijnse grens weet ik het voor elkaar te krijgen om mijn paspport te verliezen. HOE weet ik nod steeds niet, maargoed. Met mijn spaans wist ik duidelijk te maken wat er gebeurt was, ik heb uren zitten wachten daar. Toen bedacht mevrouw van de duane dat het tijd was om te lunchen. Dus ik moest maar later terug komen. Wij konden gewoon de grens over dat maakt hier allemaal niets uit. Honderden boliviaanse mensjes ( mensjes , want kleiner dan 1.20 m) smokkelen zo ook al hun spullen over de grens heen op de nek.

Maar terwijl ik aan het wachten was, en de jongens even naar de busterminal gingen, werd ik aangesproken door iemand. ERGGG DOM VAN ME ACHTERAF, maar ik ff kletsen en aan de andere kant wordt mijn handbagae gejat. ARRRRRRGGG ik kon mezelf wel schoppen en slaan, wie trapt daar nog in. IK DUS!! maarja alles gejat echt alles, camera met 500 fotos, pinpas,adressen, dollars travelkercheques, mp3, alless!! ehct zo klote, ik heb momenteel helemaaal geeen geld niets, ik heb een extra pinpas, waar ik waarschijnlijk de code van heb , maar in bolivia hebben ze bijna geen pinautomaten. Naja ik heb me er overheen gezet. De israelische jongens lenen me geld tot dat we in LA PAZ zijn, en ik kan kijken of alles oke komt ook met paspport etcc.

Oke genoeg drama. verder is alless super goed. Nadat ik een paar weken geleden Buenos aires verlaten had, ging ik naar suze in esperanza, zoo dat was wel ff het omgekeerde van de grote stad. MUY Tranquila, maar toch super gezellig! leker gepartied met 16 jarige.op een gegeven moment werd ik belaagd door wel 10 15 jarige knulletjes terwijl ik gewoon ff dutje wilde doen op een bankje. haha.

Daarna door naar salta. het noorden van argentinie. van alles gedaan en gezien.
paard rijden door de bergen
wijngaarden bezocht, bergen gezien
woestijn canyons, geparaglyed (VETT!!) bij een inheems dorpje op 4000m hoogte lama gegeten. achteraf vertelde die man dat ze het vlees wel 20 dagen bewaren in een stenencircel die figureerd als koelkast, lekker!! Ohh en niet te vergeten ik heb met twee andere in de bergen een geit doodgereden. had met een autralische en VS jongen een auto gehuurd om een tour te maken. wij lekker scheuren door de bergen opeens kudde geiten. KLAMABNG tegen onze voorkant aan, heel zielig maar na 1 minuutje dood. Onze auto was er ook niet goed aantoe drie voorpanelen kapot, behoorlijke deuk, alle geiten haren zaten er in klem. Ik moest er eigenlijk alleen maar om lachen. Achteraf viel onze kosten erg mee moest 170 pesos betalen.

En niet te vergeten Kerst!! super goede kerst gehad, twee keer gevierd. Eerst op kerstavond met het hostel, van de drie hostels 70 man bijelkaar. ASADO, onbeperkt drank etcc. en om 12.00 het leek wel nieuwjaar, Superveel vuurwerk en champagne etcc. daarna nog naar clubgeweest waar ik niet zo veel meer van herinner, hehe.

25 december was ik uitgenodigd door Ierse jongens van hostel die een huis hadden gehuurd in de buurt inclusief zwembad. Ze hebben de hele dag in de keuken gestaan, was super lekker en super goed. Dikkek kalkoen en daarna 3 delig dessert. en afgesloten met veel cocktails. Maar aangezien ik zo veel gegeten had, voelde ik helemaal niet. Een stel van de andere des te meer. Iedereen naakt zwemmen, zzzzo grappig. een homo in een vrouwen string, iemand anders gebrtuikte bh als ondergoed, of alleen een schortje. Kortom heb me zeer goed vermaakt.

Hier alles had ik super veel mooie en grappige fotos van maar die heb ik dus niet meer en die zullen ook nooit meer komen en de rest van mijn reis ook niet ben ik bang.

Nu dus in tapizu, super hostel/hotel, met zwebad en echt voor 3 dollar. Nieuwjaar zal kleinschalig worden met de mensen uit het hotel, maar denk wel zeer gezellig. daarna ga ik naar de zoutmeren, schijnt super te zijn en dan dus naar La Paz om de administraie op orde te krijgen.

Ik wens iedereen het allerbeste voor 2007!!!
tot dan
veel kusjes

  • 30 December 2006 - 01:16

    Sibbelien:

    Ben blij dit bericht te lezen. T'Is nu midden in de nacht 2.15u, kon niet slapen van de ongerustheid. De rest mail ik wel.Dikke knuffels van je mama

  • 30 December 2006 - 03:10

    Veralyn:

    woaaaw, kut!-begin echt, maar wel mooi dat je het verder zo leuk hebt, klinkt geweldig, Happy new year baby.. Kusjes van Veer

  • 30 December 2006 - 08:28

    Marleen:

    hej meis!

    je bent ook veelste goed voor deze wereld!maar met iedereen kletsen;-)toch wat selectiever zijn!haha!misschien hadden die mannen ook wel je paspoort;-)het komt inderdaad allemaal wel goed!geniet er maar lekker van!en een goed uiteinde!

    dikke kus!marleen

  • 30 December 2006 - 09:40

    Benthe&Jorn:

    Ieeeeh,dat is echt superbalen!! tjeeempie!! onwijs veel succes met alle dingetjes regelen enzo! gelukkig is het verder erg leuk! Ok, moet gaan want worden internetcafe uitgekickt! tjuuus!groetjes en dikke kus van ons en een gelukkig nieuwjaar!

  • 30 December 2006 - 09:59

    Coen:

    Heee meid, ach ja niet alles kan goed gaan, maar het geheel is zo te horen op en top. Geniet van alles,

    Dikke kus, Coen

  • 30 December 2006 - 10:44

    Indra:

    Hee Jootje!
    Wat een verhaal weer, erg leuk maar ook wel heel erg kut dat alles gejat is zeg.. Sterkte ermee! We mailen snel :)
    xx

  • 30 December 2006 - 12:03

    Suze:

    ooooohh kneusssje!! jeetje wel balen.. maarja inderdaad, positief blijven! Alles komt wel weer op zn pootjes terecht.. weer wat geleerd!!! je tijd in Salta klinkt super, JALOERS!! hele dikke kus en succes! suus

  • 30 December 2006 - 12:06

    Lindy:

    Jezus, wat kut zeg! Maar positief blijven ;-) Heel veel succes met alles en een gelukkig nieuwjaar! Dikke kus

  • 30 December 2006 - 14:44

    Marieke:

    Jesus wat kut zeg!! Jeetje en vinden daar hele orgies plaats ofzo. maar klink allemaal wel erg gezellig. Echt jo super leuk weer geschreven!! als je nog geld nodig heb geef maar even een belletje maak ik wel een eurootje over :p!
    dikke kus marieke

  • 30 December 2006 - 15:09

    Jos:

    Hey Jolande,

    Jeetje zeg, dat was niet echt een leuk begin. Ik hoop dat je het allemaal een beetje kunt regelen. Gelukkig werd het daarna leuker en zo te horen is het super gezellig. Gelukkig nieuwjaar alvast en succes met alle regeldingen.

    Liefs jos

  • 31 December 2006 - 19:45

    San:

    ola jo,

    balen man, maar gelukkig gaat het wel goed met je..vind je verhalen echt leuk ben wel een beetje jaloers...iig een heel gelukkig nieuwjaar...kus, san

  • 01 Januari 2007 - 03:46

    Michiel:

    klunsje!! wel tof om te lezen dat je een goede kerst hebt gehad. jij zit waarschijnlijk nu aan de mate (maar meer waarschijnlijker aan de tequila) dus geniet van je nieuwjaar! xx michiel

  • 01 Januari 2007 - 19:13

    Timmm!:

    heeee Jolande! leuk om je verhaal te lezen! gelukkig dat t met jou zelf wel goed gaat, dan komt t allemaal wel goed! hele fijne reis, en pas op jezelf!! dikke kus! Tims

  • 02 Januari 2007 - 09:40

    Lara:

    Hee jootje,
    Ah balen zeg echt kut dat je dan eigenlijk niemand echt kunt vertrouwen! Maar gaaf dat je leuke kerstdagen hebt gehad :).. ik hoop dat je een gezellig oud en nieuw hebt gehad! Een gelukkig nieuwjaar en veel plezier bij de zoutmeren ed.
    Dikke kus

  • 03 Januari 2007 - 13:13

    Lidwien:

    Jootje ik hoop dat alles nu wel beetje goed gaat weer, ik vond je mailtje wel snik snik... en ik hoop dat mn geheugen goedwas voor de code.. maar dat merken we dus nog wel! hoop dat oudjaar leuk was! bij mij wel echt superleuk feestje aan het strand gehad!!! kusjes van mij

  • 04 Januari 2007 - 17:39

    Annet:

    Heey lieve meis!!
    Jeetje wat veel meegmaakt.. mmm niet de leukste dingen.. balen zeg!! Niet te geloven!! Maargoed gelukkig kan je het een beetje van je afzetten.. Ik wens je nog al het beste voor 2007 toe en geniet er nog veel van daar!!

    Dikke kus mij!!

  • 06 Januari 2007 - 10:01

    Margot:

    Hej Jolande,
    das zeker schrikken als ineens al je belangrijke spullen weg zijn. Hopelijk gaat dat heel snel weer goed komen, denk er iig maar niet te veel aan! Ik was van de week terug naar Geneve gevlogen, maar zonder bagage, omdat die naar Tokyo was gestuurd! Dom van Schiphol, maar ik had gelukkig mijn papieren nog... iig nog veel plezier daar!

    Margot

  • 08 Januari 2007 - 10:43

    Lieke:

    Jo!! Wat een drama-verhaal! Hoe krijg je het voor elkaar? Gelukkig ben jij niet zo'n stress-kip en kun je ondanks alles toch genieten! Succes met het regelen van alles enne, nog een gelukkig nieuwjaar natuurlijk! x

  • 14 Januari 2007 - 16:46

    Lid:

    ja jo (aber naturlich) heb ik m gehaalt!!!
    liefs je zus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Tupiza

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 April 2007

jaja, mijn avontuurtjes in colombia!

13 April 2007

..

28 Februari 2007

Koetjes en kalfjes op de amazone

20 Januari 2007

zit nu in Peru!!

30 December 2006

Eerste herinnering aan Bolivia? KUT!
Jolande

Actief sinds 25 Okt. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 23108

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2006 - 27 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: